29 700 300
67 700 300
Aviopasažieru tiesības
Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 11.februāra Regula Nr. 261/2004, nosaka kārtību, kā izmaksājama kompensācija pasažieriem sakarā ar iekāpšanas atteikumu, lidojumu atcelšanu vai ilgstošu kavēšanos un ir spēkā pasažieriem, kas izlido no ES dalībvalsts vai lido uz ES dalībvalsti.

Kompensāciju aviokompānija izmaksā pasažierim nevis tūrisma aģentūrai, nav svarīgi, kurā aģentūrā vai interneta vietnē pasažieris ir iegādājies aviobiļeti vai ceļojumu.

Lai saņemtu kompensāciju, pasažierim jāiesniedz rakstisks iesniegums aviokompānijai. Lidojuma aizkavēšanās gadījumā pasažierim jāvēršas ar rakstisku pretenziju pie aviokompānijas ne vēlāk kā 21 dienu laikā (likums „Par aviāciju” 110.panta otrā daļa).

Aviokompāniju kontaktinformācija:
Air Baltic Corporation, AS, Reģ. nr. 40003245752, Mārupes nov., Lidosta Rīga, Tehnikas iela 3, LV-1053, https://www.airbaltic.com
SMARTLYNX AIRLINES, SIA, 40003056133, Mārupes nov., "Mazrūdas", LV-2167, http://www.smartlynx.aero/

Regula nosaka ka lidojuma aizkavēšanās ir, ja pasažieri galamērķi sasniedz vēlāk par 2 stundām un ilgāk reisam, ja lidojuma attālums ir 1500 km vai mazāks, uz 3 stundām vai ilgāk, ja lidojuma attālums ES robežās ir lielāks par iepriekšminēto, kā arī citu reisu gadījumā, ja lidojuma attālums ir 1500 līdz 3500 km, uz 4 stundām vai ilgāk reisam, kura lidojuma attālums pārsniedz 3500 km ārpus ES robežām.

Lidojuma aizkavēšanās gadījumā aviokompānijai ir pienākums Jums nodrošināt ēdināšanu, nepieciešamības gadījumā izmitināšanu viesnīcā (arī transportu līdz viesnīcai).

Aviokompānijai ir pienākums izmaksāt kompensāciju (izņemot ārkārtēju apstākļu gadījumos, pār kuriem gaisa pārvadātājam nav kontroles):
a) EUR 250, ja lidojuma attālums ir 1500 km vai mazāks;
b) EUR 400, ja lidojuma attālums ES robežās ir lielāks par iepriekšminēto, kā arī citu reisu gadījumā, ja lidojuma attālums ir 1500 km līdz 3500 km;
c) EUR 600 attiecībā uz reisiem, ja lidojuma attālums pārsniedz 3500 km ārpus ES.

Bagāžas nozaudēšanas, iztrūkuma vai bojājuma gadījumā pretenzija jāiesniedz pārvadātājam nekavējoties pēc pasažiera izkāpšanas biļetē norādītajā gaisa pārvadājuma galapunktā vai citā izkāpšanas vietā.

Ja aviokompānija nenodrošina paredzētās kompensācijas, informējiet par to Patērētāju tiesību aizsardzības centru.