cb@cb.lv | Tallinas iela 30
Kalnciema iela 116, Rīga

Aviopasažieru tiesības

Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 11.februāra Regula Nr. 261/2004, nosaka kārtību, kā izmaksājama kompensācija pasažieriem sakarā ar iekāpšanas atteikumu, lidojumu atcelšanu vai ilgstošu kavēšanos un ir spēkā pasažieriem, kas izlido no ES dalībvalsts vai lido uz ES dalībvalsti.

Kompensāciju aviokompānija izmaksā pasažierim nevis tūrisma aģentūrai, nav svarīgi, kurā aģentūrā vai interneta vietnē pasažieris ir iegādājies aviobiļeti vai ceļojumu.

Lai saņemtu kompensāciju, pasažierim jāiesniedz rakstisks iesniegums aviokompānijai ne vēlāk kā 6 mēnešu laikā (likuma „Par aviāciju” 110.pants). Bieži aviokompānijas mēģina izvairīties no kompensācijas izmaksas, to atsakot vai neatbildot uz iesniegumu. Ja 2 mēnešu laikā aviokompānija nav atbildējusi uz iesniegumu vai atsaka kompensāciju, tādā gadījumā jāvēršas Patērētāju tiesību aizsardzības centrā. 

Veidlapa kompensācijas pieprasīšanai

Aviokompāniju kontaktinformācija:
Air Baltic Corporation, AS, Reģ. nr. 40003245752, Mārupes nov., Lidosta Rīga, Tehnikas iela 3, LV-1053, https://www.airbaltic.com
SMARTLYNX AIRLINES, SIA, 40003056133, Mārupes nov., "Mazrūdas", LV-2167, http://www.smartlynx.aero/

Regula nosaka ka lidojuma aizkavēšanās ir, ja pasažieri galamērķi sasniedz vēlāk par 2 stundām un ilgāk reisam, ja lidojuma attālums ir 1500 km vai mazāks, uz 3 stundām vai ilgāk, ja lidojuma attālums ES robežās ir lielāks par iepriekšminēto, kā arī citu reisu gadījumā, ja lidojuma attālums ir 1500 līdz 3500 km, uz 4 stundām vai ilgāk reisam, kura lidojuma attālums pārsniedz 3500 km ārpus ES robežām.

Nav svarīgi, par cik stundām un minūtēm aizkavējās izlidošana, bet tieši cik daudz tika nokavēta plānotā ierašanās galamērķī. Ierašanās galamērķī skaitās tajā mirklī, kad lidmašīna ir apstājusies un tiek atvērtas tās durvis.

Lidojuma aizkavēšanās gadījumā aviokompānijai ir pienākums Jums nodrošināt ēdināšanu, nepieciešamības gadījumā izmitināšanu viesnīcā (arī transportu līdz viesnīcai un atpakaļ uz lidostu).

Aviokompānijai ir pienākums izmaksāt kompensāciju (izņemot ārkārtēju apstākļu gadījumos, pār kuriem gaisa pārvadātājam nav kontroles):
a) EUR 250, ja lidojuma attālums ir 1500 km vai mazāks;
b) EUR 400, ja lidojuma attālums ES robežās ir lielāks par iepriekšminēto, kā arī citu reisu gadījumā, ja lidojuma attālums ir 1500 km līdz 3500 km (Turcija, Grieķija, Ēģipte u.c.)
c) EUR 600 attiecībā uz reisiem, ja lidojuma attālums pārsniedz 3500 km ārpus ES.

Bagāžas nozaudēšanas, iztrūkuma vai bojājuma gadījumā pretenzija jāiesniedz pārvadātājam nekavējoties pēc pasažiera izkāpšanas biļetē norādītajā gaisa pārvadājuma galapunktā vai citā izkāpšanas vietā.

Ja aviokompānija nenodrošina paredzētās kompensācijas, informējiet par to Patērētāju tiesību aizsardzības centru.