Standarta informācijas veidlapaJums piedāvātais tūrisma pakalpojumu kopums ir komplekss tūrisma pakalpojums Tūrisma likuma un Ministru kabineta 2018. gada 26. jūnija noteikumu Nr. 380 "Noteikumi par kompleksa un saistīta tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un sniegšanas kārtību un kompleksu un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēju un ceļotāju tiesībām un pienākumiem" izpratnē. Jūs varēsiet izmantot visas Tūrisma likumā un Ministru kabineta 2018. gada 26. jūnija noteikumos Nr. 380 "Noteikumi par kompleksa un saistīta tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un sniegšanas kārtību un kompleksu un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēju un ceļotāju tiesībām un pienākumiem" minētās tiesības, kas attiecas uz kompleksiem tūrisma pakalpojumiem.
SIA
Ceļasoma.lv, reģistrācijas numurs
40103978277, būs pilnībā atbildīgs par kompleksā tūrisma pakalpojuma pienācīgu sniegšanu kopumā.
Saskaņā ar tiesību aktu prasībām
SIA Ceļasoma.lv ir nodrošinājums, lai gadījumā, ja tas savu likviditātes problēmu dēļ nepilnīgi izpilda vai neizpilda savas saistības, atlīdzinātu Jūsu maksājumus un, ja kompleksajā tūrisma pakalpojumā ir ietverts transports, – nodrošinātu Jūsu repatriāciju. Plašāka informācija par Tūrisma likumā un Ministru kabineta 2018. gada 26. jūnija noteikumos Nr. 380 "Noteikumi par kompleksa un saistīta tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un sniegšanas kārtību un kompleksu un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēju un ceļotāju tiesībām un pienākumiem" paredzētajām pamattiesībām https://likumi.lv/ta/id/300021-noteikumi-par-kompleksa-un-saistita-turisma-pakalpojuma-sagatavosanas-un-sniegsanas-kartibu-un-kompleksu-un-saistitu-turisma
Pamattiesības saskaņā ar Tūrisma likumu un Ministru kabineta 2018. gada 26. jūnija noteikumiem Nr. 380 "Noteikumi par kompleksa un saistīta tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un sniegšanas kārtību un kompleksu un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēju un ceļotāju tiesībām un pienākumiem":
– ceļotājs pirms kompleksā tūrisma pakalpojuma līguma noslēgšanas saņem visu būtisko informāciju par komplekso tūrisma pakalpojumu;
– vienmēr ir vismaz viens tūrisma pakalpojuma sniedzējs, kurš ir atbildīgs par to, lai visi līgumā ietvertie tūrisma pakalpojumi tiktu sniegti pienācīgi;
– ceļotājam izsniedz tālruņa numuru saziņai ārkārtas gadījumos vai informāciju par kontaktpunktu, kurā viņš var sazināties ar tūrisma operatoru vai tūrisma aģentu;
– ceļotājs, par to paziņojot saprātīgā termiņā, var nodot komplekso tūrisma pakalpojumu citai personai (par to var paredzēt pienākumu segt papildu izmaksas);
– kompleksā tūrisma pakalpojuma cenu var palielināt tikai tad, ja pieaug noteiktas izmaksas (piemēram, degvielas cenas) un ja tas ir skaidri paredzēts kompleksā tūrisma pakalpojuma līgumā, un jebkurā gadījumā ne vēlāk kā 20 dienas pirms kompleksā tūrisma pakalpojuma sākuma. Ja cenas palielinājums pārsniedz 8 % no kompleksā tūrisma pakalpojuma cenas, ceļotājs var izbeigt līgumu. Ja tūrisma operators sev patur tiesības palielināt cenu, ceļotājam ir tiesības uz cenas samazinājumu, ja samazinās attiecīgās izmaksas;
– ceļotājs var izbeigt kompleksā tūrisma pakalpojuma līgumu, nemaksājot nekādu izbeigšanas maksu, un saņemt veikto maksājumu pilnu atmaksu, ja ievērojami tiek mainīts jebkurš no kompleksā tūrisma pakalpojuma būtiskajiem elementiem, izņemot cenu. Ja pirms kompleksā tūrisma pakalpojuma sākuma par komplekso tūrisma pakalpojumu atbildīgais tūrisma pakalpojumu sniedzējs atceļ komplekso tūrisma pakalpojumu, ceļotājam ir tiesības saņemt atmaksu un – attiecīgā gadījumā – kompensāciju;
– ceļotājs ārkārtas gadījumos pirms kompleksā pakalpojuma sākuma var izbeigt kompleksā tūrisma pakalpojuma līgumu, nemaksājot nekādu izbeigšanas maksu, piemēram, ja galamērķa vietā pastāv nopietnas drošības problēmas, kuras, visticamāk, ietekmētu komplekso tūrisma pakalpojumu;
– ceļotājs jebkurā laikā pirms kompleksā tūrisma pakalpojuma sākuma var izbeigt līgumu, samaksājot samērīgu un pamatojamu izbeigšanas maksu;
– ja pēc kompleksā tūrisma pakalpojuma sākuma nozīmīgus kompleksā tūrisma pakalpojuma elementus nevar sniegt tā, kā paredz vienošanās, bez papildu maksas jāpiedāvā ceļotājam atbilstoši alternatīvi risinājumi. Ceļotājs var izbeigt kompleksā tūrisma pakalpojuma līgumu, nemaksājot izbeigšanas maksu, ja pakalpojumi netiek sniegti saskaņā ar līgumu un tas būtiski ietekmē kompleksā tūrisma pakalpojuma izpildi, un tūrisma operators nenovērš problēmu;
– ceļotājam ir tiesības uz cenas samazinājumu vai kompensāciju par zaudējumiem, ja tūrisma pakalpojumi netiek sniegti vai tiek sniegti neatbilstoši;
– ja ceļotājs nonāk grūtībās, tūrisma operatoram ir pienākums nodrošināt palīdzību;
– ja tūrisma operators savu likviditātes problēmu dēļ daļēji vai pilnībā nespēj pildīt savas saistības, ceļotāja veiktie maksājumi tiek atmaksāti. Ja tūrisma operators pēc kompleksā tūrisma pakalpojuma sākuma savu likviditātes problēmu dēļ daļēji vai pilnībā nespēj pildīt savas saistības un transports ir iekļauts kompleksajā tūrisma pakalpojumā, tiek nodrošināta ceļotāja repatriācija.
SIA Ceļasoma.lv ir nodrošinājums, ko gadījumā, ja tas savu likviditātes problēmu dēļ nepilnīgi izpilda vai neizpilda savas saistības, nodrošina AAS "BTA Baltic Insurance Company" un Patērētāju tiesību aizsardzības centrs. Ja
SIA Ceļasoma.lv nespēj pilnībā vai daļēji pildīt savas saistības un sniegt attiecīgos pakalpojumus savu likviditātes problēmu dēļ, ceļotājs var sazināties ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru Brīvības ielā 55, Rīga, pasts@ptac.gov.lv, 65452554.
– Eiropas Parlamenta un Padomes 2015. gada 25. novembra Direktīva (ES) 2015/2302 par kompleksiem ceļojumiem un saistītiem ceļojumu pakalpojumiem, ar ko groza Regulu (EK) Nr. 2006/2004 un Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2011/83/ES un atceļ Padomes Direktīvu 90/314/EEK, kas transponēta Latvijas tiesību aktos https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/?uri=CELEX%3A32015L2302
Rīga, 11.03.2025
LĪGUMS Nr.CMA561896 PAR TŪRISMA PAKALPOJUMIEMJuridiskā persona - sabiedrība ar ierobežotu atbildību CEĻASOMA.LV, reģistrēta LR Uzņēmumu reģistrā 18.03.2016. ar reģ.Nr.40103978277, PTAC speciālā atļauja (Licence) Nr. T-2019-11, turpmāk tekstā “CEĻASOMA.LV”, kuras vārdā līgumu slēdz SIA "CeĻOJUMU BODE" no vienas puses, un persona, kura pērk sev un/vai citām personām “CEĻASOMA.LV” sagatavoto tūrisma pakalpojumu programmu - Ekskursiju/Ceļojumu, turpmāk tekstā KLIENTS
| Baiba | Daļecka |
| Ēriks | Daļeckis |
no otras puses; ievērojot nopietni, apzinīgi un brīvi, bez viltus un maldiem pausto gribu, noslēdz šo līgumu par sekojošo:
1. Līguma priekšmets
1.1. CEĻASOMA.LV sagatavo, pārdod un nodrošina, bet KLIENTS pērk
CEĻASOMA.LV – Ekskursiju/Ceļojumu Kurzemes ūdenskritumi (22.03.2025 - 22.03.2025), turpmāk tekstā “Ekskursija/Ceļojums”, saskaņā ar Ekskursijas/Ceļojuma aprakstu, kas ir šī līguma neatņemama sastāvdaļa.
Ekskursijas/Ceļojuma apmaksa notiek saskaņā ar izsūtīto rēķinu: Nr. CMA561896
2. KLIENTA tiesības un pienākumi
2.1. Ja CEĻASOMA.LV kāda no KLIENTA neatkarīga iemesla dēļ atceļ Ekskursiju / Ceļojumu pirms izbraukšanas datuma, KLIENTAM ir šādas tiesības (pēc izvēles):
2.1.1. pieprasīt aizstāt atcelto Ekskursiju/Ceļojumu ar līdzvērtīgu vai augstākas cenas Ekskursiju/ceļojumu (ja CEĻASOMA.LV tādu var piedāvāt). KLIENTS un CEĻASOMA.LV savstarpēji vienojas par kārtību, kādā KLIENTS samaksā (sedzot cenas starpību) par izvēlētu augstākas cenas Ekskursiju/Ceļojumu. Ja piedāvātajai Ekskursijai/Ceļojumam ir zemāka cena, nekā atceltajai, CEĻASOMA.LV attiecīgo cenas starpību izmaksā KLIENTAM;
2.1.2. saņemt atpakaļ visu samaksāto naudas summu par atcelto Ekskursiju/Ceļojumu.
2.2. KLIENTAM ir tiesības saņemt no CEĻASOMA.LV atlīdzību (kompensāciju) par zaudējumiem, kas radušies sakarā ar šī līguma neizpildi vai nepienācīgu izpildi, izņemot šādus gadījumus:
2.2.1. ja Ekskursija/Ceļojums tiek atcelts līgumā paredzētajā termiņā – 1 dienu pirms Ekskursijas/Ceļojuma datuma, nepietiekama dalībnieku skaita dēļ,
2.2.2. ja Ekskursija/Ceļojums tiek atcelts ārkārtēju (neparastu, neparedzamu un nekontrolējamu) apstākļu vai notikumu dēļ, kurus organizators, tā pārstāvis vai pakalpojumu piegādātājs nevarēja paredzēt vai novērst, arī ievērojot visu nepieciešamo piesardzību.
2.2.3. Ja izbraukšanas dienā KLIENTS laikus neierodas uz attiecīgo transporta līdzekli (autobusu) līdz Ekskursijas/Ceļojuma aprakstā minētajam izbraukšanas laikam,
2.2.4. ja KLIENTS un viņa līdzbraucēji nav paņēmuši līdzi visus Ekskursijā/Ceļojumā nepieciešamos dokumentus, piemēram, pasi (t.sk. bērniem), vai kādā citā veidā savas vainas dēļ neizmanto līgumā paredzētos pakalpojumus, viņam nav tiesību prasīt kompensāciju par neizmantotajiem pakalpojumiem un punktos 2.2.3. un 2.2.4. minētajos gadījumos KLIENTAM nav arī tiesību saņemt atpakaļ samaksāto naudas summu par neizmantoto pakalpojumu.
2.3. KLIENTAM jāuzņemas pilna atbildība par līdzpaņemto personas dokumentu atbilstību LR likumdošanas prasībām, kā arī par sekām, kas radušās, ja ceļotājs nevar uzrādīt nepieciešamos dokumentus Latvijas vai ārvalstu robežkontroles dienestiem, policijai utml. kompetentām personām. Šādā gadījumā visus izdevumus, kas saistīti ar KLIENTA un viņa līdzbraucēju iespējamo aizturēšanu un nokļūšanu mājās sedz KLIENTS.
2.3.1. CEĻASOMA.LV informē KLIENTU (saskaņā ar LR MK not. Nr.721 no 03.08.2010.): katrai personai (arī bērniem jebkurā vecumā) izbraukšanai no valsts nepieciešama ceļošanai derīgi dokumenti (ar attiecīgām vīzām, ja tās ir nepieciešamas).
2.3.2. ja kopā ar bērnu neceļo kāds no viņa vecākiem, nepilngadīgajam ceļotājam izbraukšanai no valsts nepieciešama derīga pase, dzimšanas apliecība un arī notariāli apliecināta viena vai abu vecāku piekrišana (atļauja) izbraukt no Latvijas (kopā trīs dokumenti).
2.4. Ja KLIENTS atsakās no iegādātās Ekskursijas/Ceļojuma vēlāk kā 10 (desmit) dienas līdz izbraukšanas datumam, KLIENTAM netiek atmaksāta Ekskursijas/Ceļojuma maksa. KLIENTAM ir tiesības visu iemaksāto summu pāradresēt citai personai, kura vēlas doties KLIENTA apmaksātajā Ekskursijā/Ceļojumā, savlaicīgi paziņojot par to CEĻASOMA.LV.
2.5. Ja KLIENTS atsakās no iegādātās Ekskursijas/Ceļojuma 10 (desmit) dienas pirms izbraukšanas datuma, KLIENTAM ir tiesības izvēlēties citu CEĻASOMA.LV Ekskursiju/Ceļojumu, kur pāradresēt iemaksāto summu; vai arī viņam tiek pilnībā atgriezta iemaksātā nauda.
2.6. Ekskursijas/Ceļojuma laikā KLIENTAM un viņa līdzbraucējiem ir pienākums ierasties Ekskursijas/Ceļojuma aprakstā vai arī gida / grupas pavadoņa mutiski norādītajā laikā un vietā (adresē), kas ir būtisks nosacījums šī līguma saistību izpildei no CEĻASOMA.LV puses un pakalpojumu programmas izpildei.
2.6.1. Ja KLIENTS vai viņa līdzbraucēji no grupai noteiktā satikšanās laika kavē 30 (trīsdesmit un vairāk) minūtes, gidam vai grupas vadītājam ir tiesības negaidīt aizkavējušos ceļotāju. Par nokļūšanu mājās ir atbildīgs pats kavētājs. Šis nosacījums attiecas tikai un vienīgi uz Ekskursijām/Ceļojumiem, kas norit Latvijas, Lietuvas un Igaunijas robežās.
2.7. KLIENTAM ir pienākums atlīdzināt CEĻASOMA.LV zaudējumus, kas nodarīti KLIENTA vai viņa līdzbraucēju vainas dēļ. Gadījumā, ja trešās personas vēršas pret CEĻASOMA.LV ar pretenzijām vai prasībām par pretenzijas vai prasības rašanos un būtību; gadījumā, ja CEĻASOMA būs spiesta veikt jebkāda veida kompensācijas (atlīdzības, soda vai citas naudas summas) izmaksu trešo personu labā sakarā ar trešo personu izvirzītajām pretenzijām vai prasībām, KLIENTS apņemas atlīdzināt CEĻASOMA radušos zaudējumus pilnā apmērā.
2.8. KLIENTAM un viņa līdzbraucējiem dodoties Ekskursijā/Ceļojumā ;
2.8.1. jābūt minimāliem iztikas līdzekļiem pārtikai un ieejas biļetēm Ekskursijas/Ceļojuma programmā piedāvātajās apmeklējumu vietās
2.8.2. patstāvīgi vai ar CEĻASOMA.LV starpniecību (pēc KLIENTA brīvas izvēles) jāveic savas personas un līdzbraucēju veselības un dzīvības apdrošināšana, ja KLIENTS vai līdzbraucējs tādu vēlas.
2.9. Ja Ekskursijas/Ceļojuma norises laikā KLIENTAM ir pamatotas pretenzijas vai sūdzības, vai tas atklājis nepilnības pakalpojumu sniegšanas laikā, KLIENTAM nekavējoties rakstiski vai kādā citā pieņemamā veidā jāziņo par tām CEĻASOMA.LV pārstāvim vai attiecīgā pakalpojuma sniedzējam KLIENTA atrašanās vietā.
2.10. KLIENTAM ir pienākums nekavējoties informēt CEĻASOMA.LV pārstāvi, ja KLIENTS vai tā līdzbraucēji ir paredzējuši nepievienoties grupai pakalpojuma sniegšanas laikā.
3. CEĻASOMA.LV tiesības un pienākumi
3.1. CEĻASOMA.LV ir atbildīga, lai Ekskursija/Ceļojums tiktu nodrošināts atbilstoši līgumam, izņemot gadījumus, ja līguma neizpildē vai nepienācīgā izpildē nav vainojama CEĻASOMA vai cits pakalpojuma sniedzējs un līgums netiek pildīts:
3.1.1.KLIENTA vainas dēļ;
3.1.2. trešās personas (kas nav saistīta ar līgumā paredzētajiem pakalpojumiem) neparedzamas vai nenovēršamas darbības dēļ;
3.1.3. ārkārtēju (neparastu, neparedzamu, un nekontrolējamu) apstākļu dēļ.
3.1.4. tādu notikumu dēļ, kurus organizators, tā pārstāvis vai pakalpojumu piegādātājs nevarēja paredzēt vai novērst, ievērojot visu nepieciešamo piesardzību.
3.1.5. Punktos 3.1.2., 3.1.3., 3.1.4.minētajā gadījumā CEĻASOMA.LV ir pienākums sniegt KLIENTAM nepieciešamo palīdzību.
3.2. Ja pirms Ekskursijas/Ceļojuma sākuma CEĻASOMA.LV ir nepieciešams ievērojami mainīt kādu ļoti būtisku noslēgtā līguma noteikumu, to nekavējoties paziņo KLIENTAM un nodrošina viņam iespēju:
3.2.1. iepazīties ar līguma papildnoteikumiem un akceptēt tos;
3.2.2. pieprasīt Ekskursijas/Ceļojuma aizstāšanu ar līdzvērtīgu Ekskursiju/Ceļojumu (ja CEĻASOMA.LV to var nodrošināt). KLIENTS un CEĻASOMA savstarpēji vienojas par kārtību, kādā KLIENTS samaksā (sedzot cenas starpību) par augstākas cenas Ekskursiju/Ceļojumu. Ja piedāvātajai Ekskursijai/Ceļojumam ir zemāka cena, nekā līgumā paredzētajai Ekskursijai/Ceļojumam, CEĻASOMA.LV attiecīgo cenas starpību izmaksā KLIENTAM;
3.2.3. vienpusēji atkāpties no līguma. Šādā gadījumā CEĻASOMA.LV izmaksā KLIENTAM visu KLIENTA samaksāto naudas summu.
3.2.4. KLIENTS nekavējoties informē CEĻASOMA.LV par pieņemto lēmumu - kādu no šo noteikumu minētajām iespējām.
3.3. Ja, izpildot līgumu, CEĻASOMA.LV nesniedz kādu no līgumā minētajiem un cenā iekļautajiem pakalpojumiem vai nespēs to sniegt, CEĻASOMA.LV pienākums ir piedāvāt KLIENTAM piemērotu alternatīvu pakalpojumu, neprasot no KLIENTA papildu samaksu.
3.4. ja KLIENTAM ir sūdzības par pakalpojumu:
3.4.1. CEĻASOMA.LV pārstāvja (ja tāds attiecīgajā valstī un vietā ir) pienākums ir nekavējoties novērst attiecīgās nepilnības;
3.4.2. CEĻASOMA.LV pārstāvis un KLIENTS noformē aktu, kurā norāda datumu, vietu, laiku un pretenziju pret pakalpojumu, līguma numuru un līguma punktu, uz kura pamatojoties tiek celta pretenzija, KLIENTA vārdu un uzvārdu, CEĻASOMA.LV vai tās pārstāvja nosaukumu, reģistrācijas numuru. Aktu abas puses apliecina ar parakstu;
3.4.3. KLIENTS ir tiesīgs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieteikt prasījumu pakalpojuma sniedzējam par pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem.
3.5. ja KLIENTS neievēro līgumā noteikto pakalpojuma samaksas kārtību, CEĻASOMA.LV ir tiesības atteikties no līguma izpildes.
3.6. CEĻASOMA.LV nav atbildīga:
3.6.1. gadījumā, ja KLIENTS no CEĻASOMA.LV neatkarīgu apstākļu dēļ netiek ielaists citā valstī un nevar turpināt Ekskursiju/Ceļojumu.
3.6.2. par varbūtējiem transporta kavējumiem (sastrēgums uz autoceļa, ceļu remonts, streiks, transporta rindas, u.c.) Ekskursijas/Ceļojuma laikā; maršruta un programmas izmaiņām administratīvo iestāžu prasību dēļ; negadījumiem, kas saistīti ar KLIENTA gūtajām traumām veselības traucējumiem vai dzīvības zaudēšanu; ja KLIENTS nozaudējis mantu vai viņam tā nozagta, vai sabojāta, un/vai, ja KLIENTS savu mantu atstājis (aizmirsis) autobusā.
3.8. CEĻASOMA.LV ir tiesības vienpusēji atcelt Ekskursiju/Ceļojumu (izbeigt līgumu):
3.8.1. ne vēlāk kā 1 (vienu) dienu pirms Ekskursijas/Ceļojuma sākuma, ja nav pieteicies pietiekams dalībnieku skaits;
3.8.2. tieši pirms Ekskursijas/Ceļojuma uzsākšanas, ja šādu nepieciešamību izraisījuši nepārvaramas varas apstākļi.
3.8.3. Ekskursijas/Ceļojuma atcelšanas gadījumā CEĻASOMA.LV piedāvā KLIENTAM citu Ekskursiju/Ceļojumu vai atmaksā visu iemaksāto summu, ja vien Ekskursija/Ceļojums nav atcelts nepārvaramas varas apstākļu dēļ.
3.9. CEĻASOMA.LV ir materiāli atbildīga pret KLIENTU ar naudas summu, kas nepārsniedz summu, ko Klients iemaksājis par konkrēto Ekskursiju/Ceļojumu.
4. Pārējie noteikumi
4.1. Līgums stājas spēkā brīdī, kad KLIENTS ir samaksājis pietiekamu avansu saskaņā ar šo līgumu un CEĻASOMA.LV ir apstiprinājusi KLIENTA rezervāciju un darbojas līdz tā izpildei.
4.2.Slēdzot šo līgumu KLIENTS apliecina, ka ir saņēmis no ceļasoma visu nepieciešamo informāciju par Ekskursiju/Ceļojumu, neskaidrību gadījumā apņemas griezties pie CEĻASOMA.LV un savlaicīgi noskaidrot visus jautājumus veiksmīgai Ekskursijas/Ceļojuma norisei. Šis līgums ir sastādīts elektroniski un ir spēkā bez pušu parakstiem un zīmoga!
Ceļojumu bode
Baiba Daļecka
20II